Täienduskoolitusasutuse nimetus | Macte Täienduskoolituskeskus |
Õppekava nimetus | Tugiisik (abivajadusega lapsele) |
Õppekavarühm | Sotsiaaltöö ja nõustamine |
Õppekava koostamise alus
| 1.Kutsestandard: Sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialist, tase 4 Kutsestandardi “Kutsestandard Sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialist, tase 4″ kohustuslikud kompetentsid ning spetsialiseerumise „Töö abivajadusega (tervisest tuleneva erivajadusega) lapsega“ kompetentsid” (välja arvatud eesti keele oskus B1 tasemel). 2.Tervise- ja tööministri 22.11.2018. a määrus nr 50 „Töökeskkonnavoliniku, töökeskkonnanõukogu liikme ja esmaabiandja koolituse ja täienduskoolituse kord täienduskoolitusasutuses” § 3 |
Õppe kogumaht | Kogumaht on 280 akadeemilist tundi, millest on 160 ak. tundi auditoorset õppetööd, sealhulgas 16 ak. tundi esmaabiandja väljaõpet, 80 ak. tundi juhendatut praktikat ja 40 ak. tundi iseseisvat tööd. |
Sihtrühm | Inimesed, kes on huvitatud tugiisiku tööst ja kes soovivad toetada ja arendada füüsilise ja vaimse tervise probleemidega abivajadusega (tervisest tuleneva erivajadusega) lapsi ja nende peresid. |
Õppe alustamise tingimused | Koolitusel võib õppida täisealine isik, kellel on omandatud keskharidus. Õppe alustamise tingimuseks on koolitusjuhiga vestlusel osalemine. Õppijal tuleb õppima asumise eel esitada vähemalt keskharidust tõendav dokument. |
Õppe eesmärk | Koolituse eesmärgiks on valmistada ette tugiisik, kelle peamisteks ülesanneteks on töötamine lastega, kes vajavad tuge ja abi: kliendi sotsiaalsete oskuste ja tegevusvõime arendamine, säilitamine ja toetamine, juhendamine ja toetamine igapäevaelu toimingutes, toetamine võimetekohasel panustamisel ühiskonda ja asjaajamise korraldamisel. |
Õppekeskkond | Õppetöö viiakse läbi täiskasvanute õppimist toetavates koolitusruumides, mis on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Veebipõhine õpe toimub e-keskkonnas (Zoom, Google Teams). |
Õpiväljundid | Koolituse läbinu:
|
Õppesisu
| Tugiisiku töö alused
Kliendi sotsiaalsete oskuste arendamine
Kliendi tegevusvõime arendamine, säilitamine ja toetamine
Esmaabi väljaõpe
Kliendi juhendamine ja toetamine igapäevaelu toimingutes
Kliendi toetamine võimetekohasel panustamisel ühiskonda
Toetamine asjaajamise korraldamisel
Juhendatud praktika
|
Õppemeetodid | Loengud, juhitud diskussioon, probleemõpe, grupi- ja paaristöö, praktilised harjutused. |
Iseseisev töö | Iseseisev töö hõlmab õppematerjali loenguvälise osa omandamist, saadud teadmiste kinnistamist ja kodutööde tegemist vastavalt õppejõu antud ülesannetele. Iseseisva töö alla kuulub ka õppepraktika käigus koostatud juhtumianalüüs. |
Õppematerjalide loend |
|
Nõuded õpingute lõpetamiseks
|
|
Väljastatavad dokumendid | Tunnistuse väljastamise eelduseks on edukas õppepraktika läbimine 100% ulatuses, auditoorses õppetöös osalemine (sh õppeprotsessides aktiivne kaasatöötamine) 80% ulatuses ja õpiväljundite hindamise läbimine positiivselt (hindamisele pääsemise eelduseks on, et koolitusel osalemise osakaal on täidetud). Tõend täienduskoolituses osalemise või selle läbimise kohta väljastatakse isikule juhul, kui koolituse käigus ei hinnatud õpiväljundite saavutatust. Tõend väljastatakse ka juhul, kui isik ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid või kui õppija ei osalenud õppetööl ettenähtud mahus. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule. |
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus | Koolitaja, kes omab õpetatavale valdkonnale vastavat haridust ja töökogemust. |
Õppekava kinnitamise aeg | 10.11.2022 |